Ви увійшли як ГістьВітаю Вас, Гість

НАСТУПНІСТЬ В РОБОТІ ВИХОВАТЕЛЯ ДНЗ

ТА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

 

Сучасне бачення проблеми наступності спрямоване на створення умов для реалізації в педагогічному процесі дитячого садка й школи єдиної, динамічної, перспективної системи виховання й навчання в продовженні вчителями того фізичного, психічного, соціального, мовленнєвого розвитку дитини, який забезпечує довкілля. В умовах впровадження педагогічних інновацій (програм, навчальних планів, технологій виховання й навчання) питання наступності загострюється.

Порівняльний аналіз нині діючих програм навчання й виховання (як традиційних, так і альтернативних) засвідчує, що вони, здебільшого, розроблені окремо для дитячого садка й початкової школи. В зв'язку з цим у них нерідко простежується дублювання змісту навчання й виховання (або ж повністю відсутній зв'язок з попередньою ланкою освіти). В обох випадках певною мірою порушується принцип наступності, що негативно впливає на розвиток дитини.

Виходячи з вищесказаного та з метою усунення існуючих проблем на базі дошкільного навчального закладу № 11 вже декілька років поспіль проводяться "круглі столи" для вихователів старших груп та вчителів початкових класів. Саме такий захід було організовано 11.04.2014. В ході засідання "круглого столу" жваво обговорювалися питання мовленнєвого розвитку дітей. За останні роки відслідковується тенденція збільшення порушення мовлення дітей, а тому загострюється питання недостатньої кількості професіоналів, які працюють за даним напрямком (вчителі-логопеди, дифектологи). Також не менш важливим постало питання співпраці з батьками. Педагоги вважають, що з боку батьків діти не в повному обсязі отримують увагу в розвитку соціальної адаптації. Особливого значення це набуває перед вступом дитини до школи. Досягти вагомих результатів для педагогів є можливим лише у тісній співпраці з батьками.

В роботі круглого столу мала виступ завідувач дошкільного навчального закладу № 11 Олена Миколаївна Журавльова. Вона наголосила на необхідності забезпечення нової якості дошкільної освіти як вимоги нових нормативних документів.

Також виступила вихователь-методист Інна Федорівна Циганок, яка охарактеризувала напрямок роботи дошкільного навчального закладу № 11, роблячи акцент на підготовці дітей саме у старшій групі. Та наголосила на тому, що педагогиги повинні працювати над тим, щоб олюднювати середовище, в якому живе дитина; намагатися прожити в дитині своє дитинство; проявляти терпіння; приймати будь-яку дитину такою, яка вона є. Це надійний шлях для того, щоб діти довірилися педагогу, оцінили доброту його душі, прийняли його любов. Одночасно це і шлях пізнання життя дитини.

Практичний психолог закладу Ольга Вікторівна Чорноіванова наголосила на тому, що необхідно супроводжувати дитину на її життєвому шляху – це рух разом з нею, поруч із нею, іноді – трохи попереду, якщо треба пояснити можливі шляхи. Дорослому необхідно уважно приглядатися й прислухатися до свого юного супутника, його бажань, потреб, фіксувати досягнення й труднощі, допомагати порадами й власним прикладом орієнтуватись в навколишньому світі, розуміти і приймати себе. Та при цьому не намагатися контролювати, нав’язувати свої шляхи й орієнтири. І лише коли дитина загубиться або попрохає про допомогу, допомагати їй знов.

Підводячи підсумки, можна сказати, що така форма співпраціє є необхідною, бо дає певні результати. Найважливіші питання завжди необхідно обговорювати, бо це надійний шлях для вирішення проблем та находження оптимального шляху подальшого навчання і виховання дітей.

 

Інна Циганок, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 11